Veelgestelde vragen

  • Klantenportaal: My KidsLife

    Waarom kan ik mijn rekeningnummer niet wijzigen?

    Woon je in Vlaanderen? 
    Als je als begunstigde bijvoorbeeld in budgetbeheer of collectieve schuldenregeling zit, dan heb je geen mogelijkheid om je bankrekeningnummer te wijzigen.  
    Om het rekeningnummer van storting Groeipakket te wijzigen, dan kan je als begunstigde dit enkel doen als je de jongste bent binnen jouw begunstigde kern. Wanneer de begunstigde kern uit 2 personen bestaat, dan is dit telkens de ouders van het kind.  
    Bestaat jouw begunstigde kern uit 2 personen, dan kunnen beide personen wel hun eigen rekeningnummer wijzigen waarop een mogelijkse sociale toeslag wordt gestort.  
     
    Woon je in Brussel of Wallonië? 
    Als bijslagtrekkende kan je makkelijk jouw rekeningnummer waarop wij kinderbijslag storten aanpassen. Dit is niet mogelijk wanneer je bijvoorbeeld in budgetbeheer of collectieve schuldenregeling bent. Heb je vragen over jouw specifieke situatie, neem dan contact op met onze KidsLife adviseurs

  • Klantenportaal: My KidsLife

    Ik heb geen toegang tot mijn portaal

    Je hebt enkel toegang als je een van de begunstigden bent in Vlaanderen of een bijslagtrekkende in Brussel en Wallonië. Wens je toch graag informatie over het dossier van jouw kinderen, neem dan contact op met onze KidsLife-adviseurs

  • Klantenportaal: My KidsLife

    De bedragen in het portaal zijn niet correct

    De historiek van de betalingen Kinderbijslag en Groeipakket komen overeen met de stortingen die KidsLife deed. Het bedrag voor de toekomstige betaling in Brussel of Wallonië is de huidige situatie van jouw dossier. Het is dus mogelijk dat jouw dossier nog niet aangepast is naar de recentere informatie die mogelijks al doorgaf. 
    Voor Vlaanderen zullen wij binnenkort ook een overzicht kunnen geven van alle toekomstige betalingen zoals kraamgeld, kleutertoeslag, gezinsbijslag, kinderopvangtoeslag en de schooltoeslagen. 

  • Klantenportaal: My KidsLife

    Waarom kan ik mijn rekeningnummer niet wijzigen?

    Woon je in Vlaanderen? 
    Als je als begunstigde bijvoorbeeld in budgetbeheer of collectieve schuldenregeling zit, dan heb je geen mogelijkheid om je bankrekeningnummer te wijzigen.  
    Om het rekeningnummer van storting Groeipakket te wijzigen, dan kan je als begunstigde dit enkel doen als je de jongste bent binnen jouw begunstigde kern. Wanneer de begunstigde kern uit 2 personen bestaat, dan is dit telkens de ouders van het kind.  
    Bestaat jouw begunstigde kern uit 2 personen, dan kunnen beide personen wel hun eigen rekeningnummer wijzigen waarop een mogelijkse sociale toeslag wordt gestort.  
     
    Woon je in Brussel of Wallonië? 
    Als bijslagtrekkende kan je makkelijk jouw rekeningnummer waarop wij kinderbijslag storten aanpassen. Dit is niet mogelijk wanneer je bijvoorbeeld in budgetbeheer of collectieve schuldenregeling bent. Heb je vragen over jouw specifieke situatie, neem dan contact op met onze KidsLife adviseurs

  • Klantenportaal: My KidsLife

    Waarom is mijn dossier afgesloten?

    • Je hebt geen rechtgevende kinderen meer 

    • Je bent niet langer klant bij KidsLife 

    • Je bent verhuisd van de ene regio naar de andere.  

    • Je ontvangt niet langer de kinderbijslag of Groeipakket. 

    • Je bent overgeschakeld van Kinderbijslag naar Groeipakket door een nieuwe geboorte, wijziging in ouderlijk gezag. In veel gevallen kan je ook onmiddellijk jouw nieuw dossier raadplegen.  

  • Klantenportaal: My KidsLife

    Ik heb geen Rijksregisternummer, hoe kan ik inloggen?

    Woon je in België? Dan is de enige optie om in te loggen op het klantenportaal via Itsme, eID-lezer of een token. Wil je graag weten hoe je dit doet? Bekijk het Helpcentrum van CSAM.  
    Woon je in het buitenland en heb je geen Belgisch Rijksregisternummer, dan kan je een account aanmaken. Zo kan je zonder zorgen je eigen dossier kinderbijslag of Groeipakket bekijken. 

  • Klantenportaal: My KidsLife

  • Klantenportaal: My KidsLife

    Ik heb een aanvraag ingediend, maar ik zie niets in het portaal.

    Eerst en vooral: welkom bij KidsLife! Nadat je een aanvraag kraamgeld, Groeipakket of kinderbijslag indiende kan het een paar werkdagen duren vooraleer jouw portaal wordt geactiveerd. Geen nood, het is niet omdat er niets zichtbaar is in het portaal, wij niet voor jou bezig zijn! Is dit een blijvend probleem, neem gerust contact op met een van onze KidsLife-adviseurs.

  • Klantenportaal: My KidsLife

    Wat kan ik doen in myKidsLife?

    My KidsLife zorgt voor een handig overzicht van jouw dossier kinderbijslag of Groeipakket. Je kan er ook de belangrijkste gegevens wijzigen zoals het rekeningnummer van storting of je contactgegevens. Ook bij meerderjarige kinderen heb je de mogelijkheid om een wijziging in hun situatie door te geven. Voor kinderen met een specifieke ondersteuningsbehoefte kan je een eerste of herzieningsaanvraag indienen.

  • Klantenportaal: My KidsLife

    Waarom zie ik niet al mijn kinderen

    Om een overzicht te krijgen van de kinderen, moet je een begunstigde of bijslagtrekkende zijn. 
    Het is mogelijk dat je Groeipakket of kinderbijslag ontvangt van verschillende uitbetalers van het Groeipakket of Kinderbijslagfondsen. Om zeker te weten van wie dit ontvangt voor welke kinderen kan je altijd de betalingsreferte eens bekijken. Ontvang je toch alles van KidsLife, neem gerust even contact op met jouw KidsLife adviseur om te kijken hoe we je verder kunnen helpen.